miercuri, 31 martie 2010

Nichita Stanescu



Astazi ar fi implinit 77 de ani...

Am recitit cateva din poezii, am vizionat un interviu cu el.... si ce mai pot face, decat sa ofer o farama din gandurile lui frumoase, adanci si vii.

Acelasi Gand

Fereste-te sa ai dreptate
Când esti îndragostit!
Mai bine sa ai umbra,
mai bine sa ai raza,
mai bine sa ai lacrima,
mai bine sa ai orice altceva!
Un om îndragostit când are dreptate
E un om singur,
Numai tristetea are dreptate.
Tu, mai bine sa ai bolovani,
mai bine sa ai vulturi,
mai bine sa ai albul zapezii!



Ploaie în luna lui Marte

(...)

O sa te ploua pe aripi, spuneai,
ploua cu globuri pe glob si prin vreme.
Nu-i nimic, iti spuneam, Lorelei,
mie-mi ploua zborul, cu pene.

Si ma-naltam. Si nu mai stiam unde-mi
lasasem în lume odaia.
Tu ma strigai din urma: raspunde-mi, raspunde-mi,
cine-s mai frumosi: oamenii?... ploaia?...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu