miercuri, 26 august 2009

Memorialul Durerii


Nu am crezut ca o vizita la Sighet va putea sa ma impresioneze atat de mult... De fapt mi-a fost foarte greu sa gasesc un cuvant care sa poata exprima starea mea din timpul si de dupa vizita!
Simteam pur si simplu ca fiecare pas pe care-l fac, fiecare celula vizitata, fiecare document sau obiect de acolo sunt pietre de moara pentru sufletul meu, dar si fizic eram aproape in imposibilitatea de a mai merge.
Cand am gasit pe listele sau in fotografiile de acolo oameni atat de dragi sufletului meu, care au fost umiliti si exterminati fizic, m-am intrebat daca mai exista vreo vietate in lumea asta capabila de atata cruzime cum este omul?!
Nu cred!
Omul poate fi extrem de rau sau extrem de generos, probabil ca este normal sa fie asa.
Iar gandurile lui Iuliu Maniu nu fac decat sa reveleze faptul ca acei oameni atat de valorosi care au fost inchisi de comunisti pentru idealurile lor nu au putut fi distrusi decat fizic, ceea ce era in mintea si in sufletul lor, va ramane sper pentru totdeauna motivatia noastra pentru un viitor mai bun!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu