luni, 9 august 2010

Ganduri despre realitatea imediata

Pentru ca m-am tot intrebat de multe ori de ce s-a schimbat atat de radical in rau sufletul Romanului, incep sa descifrez putin cate putin... Sigur ca sunt exceptii, sigur ca acestea sunt de luat in seama, de fapt tocmai acestea ne dau masura Adevarului si a Valorii.

Acum oamenii (atentie, minus exceptiile!) nu mai au adancime, nu mai au profunzime nici in sentimente nici in convingeri si nici in modul lor de exprimare in diferite domenii.
Constat acea continua hohoteala, acea bascalie si acea vehementa care nu au nici un suport clar, pentru ca scopul lor sunt ele insele. Din pacate!

"Bineinteles, pentru mine, "adevaratul, profundul Quijote” e cel care ne sugereaza ca important ar fi sa ne straduim pana la capat. Daca putem. Daca avem resurse. Daca ajungem sa credem ca nu “masura” ne poate scoate din mediocritate, ci harul (cine-l are!) de a dori, de a visa, de a iubi “fara masura”. ~ Convorbiri cu Octavian Paler

Libertatea actuala, la nivel de cuvant, de gest, de manifestare - este nelimitata, nemarginita si dezvolta "la vedere" totul, nemaifiind necesare subtilitatea, dezvoltarea inspre interior. Totul devine spumos, galagios, necenzurat moral. Drept pentru care superficialitatea s-a dezvoltat exponential. Daca s-ar manifesta doar pe strada sau la petreceri poate nu m-ar durea atat de mult, dar se regaseste in educatie, sanatate, in legislatie, in justitie si atunci chiar nu-mi mai provoaca dispretul, ci chiar revolta adanca si ingrijorarea, pentru ca au fost afectati multi dintre cei mai dragi oameni din viata mea.
De aceea mie imi pasa, de aceea gasesc greu energia sa inaintez prin aceasta jungla care este viata noastra actuala.
Avand nevoia vitala sa echilibrez balanta mea interioara, uneori nu am ce pune pe al doilea taler...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu